Pe blogul meu veţi întâlni şi postări care cuprind produse de vânzare. Dacă vă place ceva mă puteţi contacta pe adresa de mail cadourihandmade@yahoo.com.

La preţul produselor se adaugă taxele de ambalare şi expediere prin Poşta Română în valoare de 10 lei.

La comenzi de peste 70 lei transportul prin Posta Română este gratuit.

Produsele "HANDMADE" sunt realizate de mine.

Lista completă a produselor o veţi găsi în bara din dreapta, la rubrica "Subiecte" categoria "Bazar".

luni, 23 ianuarie 2012

Orhideele

În sfârşit am revenit şi eu în blogosferă pentru că zilele acestea am avut ceva treabă şi nu am intrat pe net decât să îmi citesc email-urile.
Astăzi vreau să vă vorbesc despre plantele de apartament şi mai cu seamă despre orhidee.
Sunt nişte flori superbe, care ţin foarte mult înflorite şi astfel ne putem bucura mai mult timp de ele.
Vreau să vă spun că la început eram sceptică în ceea ce privea achiziţionarea unei astfel de flori. Peste tot mi se spunea că este foarte pretenţioasă, ba că a doua oară nu mai înfloreşte şi că se usucă, ba că îi trebuie nu-ştiu-ce condiţii... Să ştiţi că nu este deloc aşa...
Am o prietenă care are foarte multe orhidee şi nici una nu i s-a uscat şi m-a convins şi pe mine să îmi cumpăr. Acum am ajuns la un număr de 6 (trebuie să mai îmi cumpăr măcar una ca să fac număr impar...) şi pot să spun că sunt înnebunită după ele.
Eu în general iubesc plantele cu flori...de altfel nici nu am alte plante de apartament decât din cele cu flori.
Într-adevăr orhideele sunt ceva mai scumpe...preţul lor pleacă de la 30 lei şi poate ajunge până la câteva sute de lei, în funcţie de specie. Orhideele comune (Phalaenopsis) sunt cele mai ieftine... eu am cinci din acest fel şi mai am o orhidee Dendrobium (am dat ceva mai mult pe ea...parcă în jur de 60 lei). Nu i-am mai făcut poză pentru că tocmai i s-au trecut florile. Le-am fotografiat numai pe cele înflorite ( 3 la număr).

Câteva informaţii despre orhidee (ca să vedeţi că nu sunt deloc pretenţioase):

Creşterea de orhidee nu este un lucru dificil, mai ales în cazul orhideelor din comerţ. Nu trebuie respectate decât condiţiile de lumină, temperatură şi umiditate din locul în care vrem să le creştem. Este recomandat să se aleagă orhideea în funcţie de condiţiile disponibile şi nu invers. În condiţii favorabile, orhideele oferă splendoare îndelungată, de exemplu Phalaenopsis poate să fie înflorită timp de un an întreg!

Pentru menţinerea umidităţii se recomandă folosirea unui pulverizator, dar acesta nu este absolut necesar, orhideele putând să crească şi fără pulverizarea apei. La udat, apa se toarnă la rădăcină (eu folosesc pulverizatorul doar pentru frunze, iar la rădăcină torn puţină apă... e mai comod aşa).

Phalaenopsis sunt cele mai cunoscute orhidee. Phalaenopsis sunt orhidee de provenienţă exotică şi preferă condiţii mai constante. Rădăcinile care ies din ghiveci nu trebuie tăiate! Este de preferat să fie udate o dată şi bine decât să aibă umezeală tot timpul. Este indicat ca frunzele să fie şterse ocazional de praf cu o cârpă umedă.

Informaţii preluate de AICI.

Lumina: Este foarte importantă. Orhideele care nu beneficiază de lumină suficientă nu vor înflori. Cel mai bun loc de creştere pentru orhidee sunt pervazele, o fereastră cu expoziţie sudică ar fi locul ideal, dar în lipsa acesteia orhideea se poate poziţiona şi la altă fereastră dar ferită de razele directe ale soarelui.

Temperatura: Orhideele crescute în apartament trebuie poziţionate în locuri în care există variaţii de temperatură. Aceste variaţii vor induce înflorirea. Eu ţin orhideele în balcon, ferite de razele directe ale soarelui. Vreau să menţionez că nu am calorifer acolo...în timpul zilei ţin uşa de la balcon deschisă iar căldura din sufragerie pătrunde şi acolo. Noaptea închid uşa şi într-adevăr este ceva mai răcoare, dar niciodată sub 15 grade. Se produce însă această variaţie de temperatură care le face bine orhideelor.
Oricum aceste flori iarna adoră temperaturile de 14-16 grade C, iar vara pe cele de 22-24 grade C.

Apa şi udatul: Cele mai multe varietăţi de orhidee preferă o perioadă de uscăciune între două perioade de umiditate. Apa trebuie să fie la temperatura camerei, iar udarea se poate face fie cu un pulverizator, aşa cum am precizat mai sus, fie se toarnă apa direct la rădăcină până curge pe cealaltă parte (apa stânsă în farfurie se aruncă), fie se scufundă ghiveciul într-un vas cu apa (fără a ajunge apa la frunze ci doar cât să treacă peste rădăcini), apoi se scoate şi se aşează pe farfurioară. Şi de această dată apa care se strânge în farfurie se aruncă.


Substratul şi vasul de cultură: Orhideele preferă ca substrat un amestec de scoarţă de copac, lemn de ferigă, plută, turbă, cărbune şi nisip. Nu e problemă...se găseşte la florării şi la magazine gen Bricostore.
Ghivecele trebuie să fie transparente pentru că rădăcinile lor au nevoie de lumină. La noi nu am găsit astfel de ghivece...eu am cumpărat din Bulgaria de la Metro...dar puteţi folosi bidoane de 5l de apă plată pe care le tăiaţi şi le găuriţi.

Transplantarea: se face la 1-2 ani, dar unele specii nu necesită schimbarea ghiveciului.

Înflorirea: Orhideele înfloresc de mai multe ori pe an şi poate dura câteva luni.

Mai multe informaţii despre creşterea orhideelor (înmulţirea, bolile etc) găsiţi AICI.

Iar acum să vă arăt orhideele mele (cele care sunt înflorite...):








Orhideea mov (prima din poze) este prima mea orhidee. Am reuşit să îi schimb ghiveciul iar acum este imensă şi face nişte flori foarte mari (cam cât un capac de borcan de 400g). Are 3 anişori şi 1m înălţime. Trebuie să le schimb şi la celelate ghivecele dacă vreau să facă flori mai mari şi mai multe.
În afară de orhideele din poze mai am una albă simplă, una galbenă cu punctuleţe grena (amândouă din specia Phalaenopsis) şi una mov (din specia Dendrobium...am să vă pun o poză şi cu această orhidee să vă faceţi o idee cum arată...este diferită de Phalaenopsis...). Când vor avea şi acestea flori am să vi le arăt.

Orhidee Dendrobium Phalaenopsis. Sursa foto AICI.


Sper că v-am convins şi pe voi să vă cumpăraţi măcar o astfel de floare....merită...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu